mandag den 12. december 2016

Hvorfor vente?

I mit arbejde møder jeg ofte mennesker, som ligger på deres dødsleje. Og når de ligger dér, begynder de at tænke på liv og død og Gud. Og det er jo godt, for det er jo sidste chance for at forholde sig til de store spørgsmål. Bedre sent end aldrig, som man siger.

Men jeg kan alligevel blive ved med at undre mig over, hvorfor så mange mennesker venter med at forholde sig til de største og vigtigste spørgsmål, til de ligger lige for døden. Hvorfor ikke undersøge sagerne med det samme og så forholde sig til dem? Hvorfor vente?

Jeg ved selvfølgelig godt, hvilke grunde, der kan være. Det kan både handle om opvækst, tradition, miljø, psykologi og en masse andet. Men jeg vil alligevel udfordre disse grunde. For hvis der er en Gud, ja, så er intet vel vigtigere end at finde ud af, hvem han er, og hvordan man kobler sig på ham. Og hvis der er et liv efter døden, ja, så er intet vel vigtigere end at finde ud af, hvordan man får del i det liv.

Derfor: Gør det nu! Vent ikke! Begynd fx 2017 med at opsøge en kirke, der tilbyder et Alphakursus eller kristendomskursus og hop med på det. Undersøg sagerne, før du ligger ansigt til ansigt med døden! Gør det nu!

KH H

Ingen kommentarer:

Send en kommentar