mandag den 10. februar 2014

Pas på miljøet - det er Guds skaberværk

Jeg prøvede på en hjemmeside sådan en beregner, der kunne fortælle mig lidt om, hvor meget forurening flytrafikken står for - sammenlignet med en række almindelige husholdningsapparater. Det var ret chokerende for mig, som gennem tiden trods alt har været i luften en del gange.

Jeg mener ikke, at det så nu er uetisk at flyve. Men jeg mener dog, at vi skal tænke os meget om, før vi gør det. Vel er det nemt. Og vel er det for tiden billigt. Men hvis vores smukke natur skal betale prisen ... så kan der hurtigt komme en sur efterregning.

Som kristne har vi et ansvar for den verden, Gud har skabt. Det kan vi se på de allerførste sider i Bibelen. Det betyder ikke, at vi nødvendigvis skal melde os ind i Greenpeace eller lignende. Men det betyder, at vi skal leve ansvarligt. Og det betyder, at vi skal værne om vores miljø og træffe gode valg. Både i vores hverdag og i vores ferier.

Hvis det så betyder en flyrejse mindre og en cykelferie mere ... so be it!

KH H

Ingen kommentarer:

Send en kommentar