tirsdag den 2. september 2014

Yahya Hassan

Ja, ja, jeg ved godt, at det er sent i forhold til den debat, Yahya Hassans bog vakte for noget tid siden. Men jeg har altså ikke fået læst bogen før nu. Til gengæld forstår jeg godt, at den skabte debat, for det er virkelig rystende læsning! Jeg fornemmer, at digtene er nogenlunde ærlige beskrivelser af hans barndom og ungdom (men da det er digte, kan man jo ikke være helt sikker).

Hvis digtene bare en lille smule svarer til virkeligheden i dele af det muslimske miljø, som er her i Danmark, så er det jo dybt problematisk! Så er der en masse børn, som opdrages med tæsk og hårdhed og hyklerisk religion. Og børn, som senere bliver unge, der tager denne destruktive opdragelse med sig ud i verden.

Jeg ved ikke, hvordan man skal håndtere de problemer. Men jeg ved, at problemerne skal håndteres. Og for hver gang det sker, at beretninger som Hassans og for noget tid siden også Akkaris dukker op på boghylderne, så må vores kære politikere altså tage affære på en eller anden måde. Ikke som en kamp mod muslimer men som en kamp mod et miljø, som er ødelæggende både for børn og unge og for det danske samfund.

KH H

Ingen kommentarer:

Send en kommentar